Tuesday, April 15, 2014

වඳින්නම්; "සුබ අළුත් අවුරුද්දක්"නම් එපෝ !!!

හාර මාසයක් අහවර වෙන්න කළියෙන්, ඕන් තවත් පාරක් තවත් 'අළුත් අවුරුද්දක්' ආපි ! "සල්ලි තියේනම් හැමදාම අවුරුදු තමයි" කියන සමාජයක මේ ලක්ෂණය මොන තරම් සුබ ලකුණක්ද අප්පා......එක ම අවුරුද්ද ඇතුළේ අළුත් අවුරුදු ම දෙකයි ! (තෛපොන්ගල් කියල දමිල ජනතාවගේ වෙන ම එකකුත් තියෙන නිසා හරියට ම බැලුවොත් ඊටත් වැඩියි) බිල් ගෙවාගන්න බැරි ව අවුට් ගොයින් කපල මාස භාගයක් ම දුවන අපේ ජංගම දුරකථනවලටත්, අපේ ම වියදමින් හරි, මේවා අදාල ද-නැද්ද වගේ කිසි ම වාද-භේදයක් නැතිව, මහ රජතුමාත්,  සුබපැතුම් පණිවුඩ එවල තිබුණා. කාටද ආඩම්බර අප්පා ! මිලියන ගාණක් එහෙම එස්.එම්.එස්. ගගහ ඉන්න තරම් කාලයක්-ධනයක්-ඕනකමක්-ආසාවක් තියෙන රජතුමෙකුගේ යටත් වැසියන් වෙන එක.....හැබැයි, උන්නාන්සේ ට හා මගේ සහෝදර රටවැසියා ට බොහෝම ගෞරවයෙන් යුතු ව දන්වා හිටින්න ඕන වෙන කාරණාවකුත් තියෙනවා. මේ අදාල කාල පරිච්ඡේදවල දී මට පොඩි අසනිප ගතියක් දැනෙනවා, ඔක්කාරයක් එක්ක, මෙන්න මේ එක ම එක වචන සෙට් එකක් දිගින් දිගට ම අහල;දැකල; මතුරලා; "සුබ අළුත් අවුරුද්දක් වේවා" ; " එසේ ම වේවා"; ඕන් ඔය වචන සෙට් එක ! මගේ මනස්ගාත ඔළුව ට එන්නේ 'සුබපැතුම් මෙෂින්' වගේ එකක්. එහෙම එකකට තියෙන්නේ බොහෝම සිමිත භාෂාවක් ! හරියට මෙන්න මේ වගේ. පැය 24ම, දවස් 365ම මගේ සල්ලි ගන්න මට පුළුවන් කියල කිව්ව නිසා, මම යනව අදාල බැංකුවේ ටෙලර් මෙෂින් එක ළඟ ට. එතැන දි මට වෙන්න පුළුවන් දේවල් ගණනාවක් තියෙන්න පුළුවන්. සරල විදිය ට සල්ලි අර ගෙන එන්නත් පුළුවන්. බැරි වෙන්න පුළුවන් හේතු ගොඩකුත් තියෙන්න පුළුවන්. රහස් අංකය අමතක වුණා; කාඩ් එකේ මොනව හරි ඇද-පළුද්දක් තිබුණා;බැංකුවේ සල්ලි ඉවර වෙලා....හපොයි, කොයි තරම් දේවල් වෙන්න පුළුවන් ද ?
ඉතින් මම මෙෂින් එකට මගේ ප්‍රශ්නය කොයි තරම් බරපතල ද කියල කියල දන්න හැම විදියෙන් ම පැහැදිලි කරන්න ට්‍රයි කරනවා. ම්හු.... කොහොම කිවත් මූට ඒක තේරෙන්නෙ ම නෑ !  (මොකද ඒකට අදාල බොත්තම් මේ මෙෂින් එ‍කේ නෑ) මිනිස්සු කියන්නේ 'මෙෂින්' නොවෙයි කීව ට, ගොඩක් වෙලාවට, ගොඩක් මිනිස්සුන්ටත් තියෙන්නේ මේ වගේ බොත්තම් කීපයක, සීමාසහිත භාෂාවක් විතරයි කියල මට දැනිල තියෙනවා. චාලි චැප්ලින් 'The factory' චිත්‍රපටයෙන් මතු කළා වගේ; මේක වෙන විදියකට මිනිස්සුන් ට තමන් ගේ භාෂාව අහිමි කිරිම පිළිබඳ ප්‍රශ්නයක්. කොහොම වුණත් දැන් 'සාමාන්‍ය ජනයා' වෙන්නේ අන්න එහෙම උන්.
ඉතින් අපි උදේ - හවා කරන ගොඩාක් මැතිරිම් මෙන්න මේ වගේ තමයි. මේ අවුරුද්වල තියෙන විශේෂත්වය මේ මැෂින් කථා විසි-තිස් ගුණයකින් ගුණ වෙලා ඇග ට කඩා පනින එක ! ඒ නිසා මේකනම් මට හරි ම අප්පිරියාජනක විදියට සාමාන්‍යයෙන් ම සාමාන්‍ය වෙලා !  ඔයාල ට කොහොමද මේක දැනෙන්නේ ? මම ඔයාල ගේ සනීපෙට බාධාවක් කාරිය කළානම්, ඒත් සමාව ඉල්ලන්න වගේ අදහසක් මට නැහැ. තරහක්-වෛරයක් වගේ දෙයක් නිසා‍ නො වෙයි; 'මැෂිමක්' නො වීමේ සනීපය, හොයාගන්න පුළුවන්නම්, අපි කොයි කාටත්......

No comments:

Post a Comment